24 februari 2012

Fridag..

Nu har Nomppa fått sitt vaccin, hon tyckte det var helt okej, oftast är det mera mamma som tycker synd om henne, snyfft, fast ibland skulle jag nog själv vilja sticka henne, saknar att sticka vaccin, och kanyler..ojoj..

<3 partytrick <3

Det jag funderat på när jag är hos barnrådgivningen är att varför pratar dom oftast me beberöst åt mig? Samma gällde tiden då jag var gravid, blev lite behandlad som om jag själv vore ett barn. Är det verkligen så att nuförtiden anses man typ för ung då man är 25år och har barn? Att det är mera normalt när man är kring 30? Skulle man få barn som 20åring(vilket var helt normalt förr i tiden) så skulle man ju säkert spärras in. Jag avskyr då folk ser på mig och Noomi som om vi våre något socialfall. "oj stackars barn, inte kan den där unga människan ta hand om henne", typ så tänker dom säkert. Själv anser jag mig själv som vuxen, man har ju sin barnsliga sida kvar såklart, men jag ser mig definitivt inte mer som någon ungdom. Jag använder ju för fan rynkkräm redan!!

Hur vuxen som helst är jag ju..

Idag kom våren till vårt hem, måste köpa lite påskblommor, något så lite kan göra en liten(stor) betydelse.


Fick idag fröken att äta färdig mat, spagetti och bolognese, härligt, lite mera oljor och fetter i henne, hon är så spinglig att hon snart går sönder. Själv har det skett saker i min kropp medan mr. F har varit borta, har gått ner 1½kg, har helt enkelt inte hunnit äta ordentligt, förstår inte hur det ändå kan minska så mycket, syns ju tyvärr ingenstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar