19 februari 2012

SNÖ!!

Jag HATAR snö!! Varför gnällde jag ens lite då vi inte hade en flinga snö till jul?? Är jag helt dum i huvudet??? Jag borde ha varit tacksam och önskat mera snöfria dagar!! Jag trodde jag bokstavligen skulle dö då jag släpa mig till immersby idag, vägarna var inte plogade, det var snövallar med jämna mellarum som man bara fick hoppas att man kommer igenom med att gasa på för fullt och stänga ögonen, det var vitt vitt och mera vitt, såg inte var vägen gick. Det tog 25min att åka till destination när det annors tar 10min.

Nå när jag skulle tillbaka slapp jag inte in till vår parkeringsplats, för plogbilen hade gjort en sådan där passlig 1meters mur vid ingången. Tog min lilla ljusröda spade och börja gräva mig fram, som tur har vi härliga människor här i byn då en herreman erbjöd sin hjälp och fick upp vägen, så in till platsen kom jag, men större problemet är att kommer jag någonsin ut? Så jag är inte bara ensam, jag är även insnöad, för hur länge? Hjälp. Tur är kylskåpet fyllt med mat.

Lite bilder, dessa båda sidorna var plogade av mig för inte så många timmar sedan, nu är det helt igensnöat, allt mitt hårda jobb till ingen nytta. Hatar Freddy lite mer nu då jag vet att han närmar sig värmen och sina jävla delfiner som han pratat om.

Vår bakgård, c.1,2meter snö nu, trädet synns snart inte mer.

Detta var upplogat för bara nån timme sedan, är snart insnöad.

2 kommentarer: