27 september 2012

News part 3..

..ja som redan många vet av er så håller vi på att sälja bort våra hundar, det finns helt enkelt ingen tid för dem som ger dem ett sådant liv dom behöver, jag jobbar långa dagar och Freddy har sedan barn att ta hand om. Har även hobbyn vi håller på med så sedan stressar man alltid med att måsta komma hem i tid till hundarna, och sådant liv kan/orkar/vill jag inte leva längre. Även med vagnen är det jobbigt att vara ute och gå med dem då ena hunden vill snabbare fram och andra bromssar, nej tyvärr, alla har ett bättre liv om vi skiljs åt. Ni får kalla oss svaga men jag bryr mig inte. Klart vi kommer att sakna dem, men då kan jag alltid se på den här bilden..det som mötte mig idag efter en stressig dag..

5 kommentarer:

  1. oh how nice.... va had dom hävt i sig?

    SvaraRadera
  2. ja skulle aldrig personligen kunna ge bort/sälja mina djur, oberoende på situationen! Har jag tagit ett djur så är det mitt ansvar att ge ett så pass bra liv och anpassa mitt liv för dom. Ett djur är en familjemedlem för mig och jag skulle verkligen inte klara mig utan dem! Jag förstår situationen men jag skulle Aldrig (med stort A) göra samma!

    SvaraRadera
  3. Planen var ju den att de skulle få leva med oss rill slut, såklart, tyvärr gick livet bara som planerat, hade tex aldrig tänkt att jag skulle förälska mig i ett jobb där jag jobbar 13h i ett, vilket redan såklart redan känns tungt för familjen då min man även ibland kan hamna göra längre dagar, barnen dock kommer ju få hjälp me skötsel men inte våra hundar:( vilket kan innebära 10-11h ensam tid här hemma, vilket enligt mig är så fel..detta är ju någonting vi funderat på redan ett halvt år, så ingen spontan grej, så skulle vi hitta ett BÄTTRE hem som hundarna förtjänar skulle vi kuna tänka oss gå vidare, men absolut inte till någon som inte kan uppnå våra kriterier, gråter blod då jag ser "annetaan" annonser för djur, så det är bara ett bättre liv vi vill ge våra bebisar, därför adopterar man ju också. Men vem vet..vindarna kan vända..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Försök få dem till någon bekant/bekanta så ni får träffa dom när ni vill :)

      Radera
    2. D sku ju va d idealiska..men önnu har ingen nappat:(

      Radera