10 maj 2013

And theeen..

..jaa det finns ju ett liv då man kommer hem också, och har nog varit en hel del, första gången jag nu sitter utan ett barn i handen eller något annat att göra, skönt. Då vi kom hem konstatera man ju att kylskåpet var tomt(fyller ingen på det när man är på semester??), så vi flydde till min mamma och åt upp allt ätbart(man är ju van med stora buffamåltider och efterrätter nu).

På tisdagen hade jag en spännande dag, hade bjudit hem till mig ett par kompisar jag inte sett sedan högstadiet. Båda har barn och det var roligt att dela erfarenheter och catcha allmänt upp, vill definitivt att det blir en tradition att ses, tyvärr går ju alltid tiden så snabbt och med barn och deras rutiner så hinner man inte sedan skvallra så mycket man skulle vilja. Allmänt förstår jag inte varför man inte gjort något sånhänt tidigare, kul.

Igår var det sedan stor projekt dag, fick svärfar med familj hit och hjälpa till med köket, har ju pratat om att jag vill ha en ny look i det och nu är det gjort, äntligen. Böt ut den fula sinken och työtason mot en modernare sink och vit(iik) kiiltävä työtaso. Nu är köket mycket ljusare och känns större, i like.

Before..

..and after..men min sista touch fattas såklart..


Idag är det pizza och hockey som gäller, får finland guld i år tror ni?
Och snart är det morsdag!! vad månne min kära man har hittat på åt mig;D har inte så stora förväntningar..haha..

2 kommentarer:

  1. Det skall nog bli en tradition att ses! Tack ännu, det var super! :) Vad fint köket blev!
    /Tiina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa gärna för min del oxo:) måst ta o planera in ett nytt möte:) glad morsdag<3

      Radera