28 augusti 2014

..lazy day..

..blev inge ikea idag sedan heller då sällskapet blev sjuka, men det är sådant man får vänja sig vid då man har med barnfamiljer att göra. Så istället tog vi det lugnt med Saguli, eller nå, har fått något städhysteri så vi städa hela huset, man kan nästan göra allt med henne kring fötterna, förutom moppa. Efteråt öva vi lite sähly med fröken, hoppas hon joinar ÅIF i framtiden, oj så mamma skulle vara stolt:) 




På tal om sähly så ordnar ju ÅIF även sählyklubb för 10-11 födda barn, så nästa veckas torsdag börjar Nomppa spela sähly, det är från kl.16.15-17. Själv gjorde man det dumma misstaget att man sluta spela då man var ung och helt bra på det, kanske man kunde ha blivit sådär riktigt bra? Höhö..men nu nöjjer jag mig helt med IV-divisionens lagspel. 
idag är det då träningar för mig igen, efter måndagens spel var jag nog lite sjuk vid ljumskerna, kändes som foglossning kanske, men kanske det är nu höften bredar på sig och gör sig ready för birth? Att det bara liksom är tillfälligt? Hoppas! För orket finns ju ännu kvar.

Idag var jag och söka min nya bordslamppa som jag köpte från kodin1 då de hade -40% på valfri inredningsprodukt, är en genomskinlig k-fab, vet inte ännu var den skall vara men månne jag inte hittar en bra plats. 



Men nu skall jag fortsätta njuta av att Saga sover och Noomi har sin time-out, då hon inte sover dagssömn mer så får hon chilla framför något program till 1-2h istället, då är kvällen mycket roligare för alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar