26 april 2012

Whyy..

...varför skall man gå och säga att "tur att man själv är frisk"..? det är ju bara idiotiskt, för idag vakna jag med halsont. Noomi har även haft en dålig natt, vakna igen med c.2h mellanrum, hon är så täppt att hon säkert inte får luft ordentligt, stackarn. Så idag är vi döda båda två, blev ingen babyrytmik, bara snörvlande.
Får se i vilket skick man är på vappen, blir det att sitta hemma bara eller ej..suck..

Väntar på majmånad. I maj firar jag min första morsdag, och med Freddy vår 1års bröllopsdag. Vart for detta år? Snart firar vi välan diamantbröllop.

Idag är det Noomis namnsdag, Teresia, har alltid varit dålig att fira namnsdagar så vet inte vad jag skall hitta på till henne. Kanske jag ger henne sin favoritmat och läser "Var är Tippen?" 10 gånger idag. Själv firar jag inte min egna namnsdag, inte födelsedag heller, inte mera. Anser inte att det är något speciellt att fira, eller känns mera som tvång för människor att köpa presenter typ..
Själv tvinga min syster mig att ha ett litet kalas på min födelsedag, fastän jag inte alls ville, det resultera i migren och det ena med det andra, är ju nog trevligt att träffa folk man inte sett på en tid, men det kan man välan göra annors också? utan presenter och kakor. Själv uppskattar jag mest spontanitet, allt behöver inte alltid planeras så mycket, vill man komma och trakassera mig och Nomppa på dagen så är man mer än välkommen:) Har alltid kaffe och vatten iaf att bjuda på:D

Men nu skall jag betala räkningar(hurraa) och forska lite i min present av Ullisen, skall bli master på muffinsar:)


4 kommentarer:

  1. Hah! Jag har också namnsdag idag. Heter Teresa i andra namn. Grattis till Noomi! :)

    SvaraRadera
  2. Oj GRATTIS TERESIA, har tydligen forskat lite dåligt min väggkalender !!-Famo

    SvaraRadera
  3. Grattis Nomssi! Men till det vikrigare: vi måst baka nån gång tillsammans cupcakes från den där boken!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Noomi tackar och bockar:) Teresia är ett fint namn:) Hittills har vi firat med att sova lång dagssömn, hurraa:) O jooo ska definitivt laga cupcakes!!!

    SvaraRadera