29 augusti 2013

Int som på tv..

..jag SKULLE njuta av en egen stund i matbutiken(woopwoop), men det blev att ta mammasjuka Nomssan med, går alltid bra en stund, typ 24sekunder, sedan är kaoset igång, mitt i allt har vi ispåsar, skolack och glutenfria muffinsar på köplistan, och en vild och sur Nomssa. Enda räddningen i ett sådant fall är att lura henne i min vagn, gå till saftavdelningen och ta en trip, sätta den i vagnen och säga att hon får den SNART..and voilá..we have a much nicer kid!!
Och belöning fås i bilen..


Idag har jag även tänkt att jag skall göra någo crazy, nämligen fara och springa med TOMPPA!! Vår hund alltså, den crazygare! Vår andra vill helst sova dygnet runt så honom är det ingen vits att försöka med ens, eller vi har försökt, men resultatet var att alla stod och grät till slut. Men får se, hoppas på att få en ny lenkkikaveri!!


Idag kom även vår granne fram till mig och fråga när Saga sover sin första dagssömn. Vad hon ville med det var att hon skulle ta Noomi till sig och skötas då, så att jag skulle få sova!! Kan vara att jag klagat lite för mycket på mina sömnlösa nätter, och att hon kan se min desperation, ångest och tröttnad bakom dessa rödsprängda ögon. Vilken ängel!! Blev helt paff och nästan tårögd, sällan folk erbjuder sådan hjälp som är guld värd, lixom sådär riktigt påriktigt!! Hon sa att hon ringer på om jag inte kommer självmant över, så hon mena verkligen allvar:D storgillar vårt lilla samhälle här i vårt bolag<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar